Feltöltve: 2006-11-06 23:58:43
Megtekintve: 9896
The Wicker Man
A mostani beszámolóm tárgya egy film, amit fél órája fejeztem be. Furcsa érzelmeket váltott ki Belőlem.
Egyrészt tetszett, mert nem happy end-del végződött / idejét sem tudom, hogy mikor láttam, nem happy end-del végződő filmet; na jó, mégis, a Fűrész trilógia!/ másrészt viszont egy olyan téma áll a középpontban, ami számomra érdekes, de nem úgy, mint egyes embereknek.
Az egyes emberek alatt értem azokat, kik valamilyen természeti vagy pogány vallások kedvelői, szeretői. Nos, nekik biztos élmény lesz a film, függetlenül a végétől. Mert nagyrészt a film egy szigeten játszódik, mely az USA /mi más?/ tulajdona. Számomra inkább, mint vizsgálódás tárgya érdekes.
A storyt nem vesézem ki részletesen, egyrészt mert kellemesen fordulatos s az ember csak az utolsó percben érti meg, mi is folyik ott, másrészt nem vagyok poénlelövő!
Alapfelállás a következő : adott egy zsaru valahol Kaliforniában, jelen esetben Nicholas Cage, akinek hajdan volt menyasszonya jelentkezik, hogy segítsen megtalálni a lányát, mert az eltűnt egy Summerisle nevű helyen. A pasi el is indul erre a szigetre, miután kiderítette, hogy ez a Summerisle egy sziget, de közelebbit nem tud meg. A story nem olyan bonyolult innentől kezdve. Adott egy viszonylag behatárolt helyszín, s a jó rendőr mindenhol rendőr, ezért főszereplőnk elkezd nyomozni. A volt menyasszony /Willow nővér/ útjába kerül s mindenféle ködös infóval látja el barátunkat. Maga a sziget nagyon szép, külön dicséret érte! Előkerülnek bizonyos jelek, de a kislány nyomára csak nem bukkan rá. Most már csak a kulcsszavakat írom : méhek, ketrec, méhészek, az ottani társadalom feje.
Kiderül, hogy hősünk egy matriarchális társadalom közepébe cseppent. A férfiak meg vannak félemlítve, így egyik sem segít Nicolas-nak.
A film témája alapvetően a régi, pogány világ és a kereszténység között fennálló viszony vizsgálata volt. E két szál fonódik össze a film során, illetve megfigyelhető egy személyesebb vonal is, melyet maga a főszereplő képvisel.
Van viszont egy- két dolog, ami miatt röhögnöm kellett vagy félrehúztam a számat a nemtetszés miatt:
1) maszkok szerintem bénák, Mohácson jobbat csinálnak
2) a főboszi ( Ellen Burstyn) sminkje egyszerűen röhejes, úgy néz ki, mint Mel Gibson a Rettenthetetlenben
3) poénos rész továbbá, mikor hősünk kerekpározik. Engem egy jó régi csepel bicajra emlékeztet
4) a parton elalvós részen mindenki csak nevetett
5) amikor Cage medvebundában mászik el a 'gonosz' pogányok elől
Egyrészt tetszett, mert nem happy end-del végződött / idejét sem tudom, hogy mikor láttam, nem happy end-del végződő filmet; na jó, mégis, a Fűrész trilógia!/ másrészt viszont egy olyan téma áll a középpontban, ami számomra érdekes, de nem úgy, mint egyes embereknek.
Az egyes emberek alatt értem azokat, kik valamilyen természeti vagy pogány vallások kedvelői, szeretői. Nos, nekik biztos élmény lesz a film, függetlenül a végétől. Mert nagyrészt a film egy szigeten játszódik, mely az USA /mi más?/ tulajdona. Számomra inkább, mint vizsgálódás tárgya érdekes.
A storyt nem vesézem ki részletesen, egyrészt mert kellemesen fordulatos s az ember csak az utolsó percben érti meg, mi is folyik ott, másrészt nem vagyok poénlelövő!
Alapfelállás a következő : adott egy zsaru valahol Kaliforniában, jelen esetben Nicholas Cage, akinek hajdan volt menyasszonya jelentkezik, hogy segítsen megtalálni a lányát, mert az eltűnt egy Summerisle nevű helyen. A pasi el is indul erre a szigetre, miután kiderítette, hogy ez a Summerisle egy sziget, de közelebbit nem tud meg. A story nem olyan bonyolult innentől kezdve. Adott egy viszonylag behatárolt helyszín, s a jó rendőr mindenhol rendőr, ezért főszereplőnk elkezd nyomozni. A volt menyasszony /Willow nővér/ útjába kerül s mindenféle ködös infóval látja el barátunkat. Maga a sziget nagyon szép, külön dicséret érte! Előkerülnek bizonyos jelek, de a kislány nyomára csak nem bukkan rá. Most már csak a kulcsszavakat írom : méhek, ketrec, méhészek, az ottani társadalom feje.
Kiderül, hogy hősünk egy matriarchális társadalom közepébe cseppent. A férfiak meg vannak félemlítve, így egyik sem segít Nicolas-nak.
A film témája alapvetően a régi, pogány világ és a kereszténység között fennálló viszony vizsgálata volt. E két szál fonódik össze a film során, illetve megfigyelhető egy személyesebb vonal is, melyet maga a főszereplő képvisel.
Van viszont egy- két dolog, ami miatt röhögnöm kellett vagy félrehúztam a számat a nemtetszés miatt:
1) maszkok szerintem bénák, Mohácson jobbat csinálnak
2) a főboszi ( Ellen Burstyn) sminkje egyszerűen röhejes, úgy néz ki, mint Mel Gibson a Rettenthetetlenben
3) poénos rész továbbá, mikor hősünk kerekpározik. Engem egy jó régi csepel bicajra emlékeztet
4) a parton elalvós részen mindenki csak nevetett
5) amikor Cage medvebundában mászik el a 'gonosz' pogányok elől
Eredeti hely: http://www.fangoria.hu/kritika/olv/86.html
Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj!
2006-11-07 17:30:10
Na igen ez is egy remake...Raadasul a rosszabbik fajtabol :-L