Feltöltve: 2012-03-06 08:32:03
Megtekintve: 6189
VISZI A VÍZ, VISZI..
A Globálisok
/ sokk! /
a Világban mindenütt
otthon vannak.
Nincs Hazájuk,
nincs házuk, kertjük,
/ benne kis kék viráguk../
csak lakókocsijuk van,
amit ma ide,
holnap oda tolnak..
Minek Haza annak,
aki a globálisat hiszi?!
S hiszi,
hite a Világot
majd előbbre viszi..
De kérem!
Nem lehetne most már
kicsit
lassítani!?
Túl gyorsan viszitek,
ti " Globális Vizek"
a Világot előre!
Eljön hamar így
a vége!
A Víz, a Szent,
mivé lett?
Míg álmodom,
nagy vizeket látok,
part sehol..
Pedig nemrég még voltak..
Voltak kikötők, partok,
Országok, Hazák, Népek..
Most van csak
a Víz, a Víz,
s árad parttalanul..
Kis Hazám!
Ma hol lehetsz?
Még meglehetsz?
Szállva viharos
tengerek felett,
szél fújja át szívemet:
Kereslek!
Sirályok szállnak
most velem,
vijjogás tölti be Egem..
Sirályok szárnya hófehér,
én meg csak szürkülök,
mint a Tenger, a Mély..
Leszek hófehérből
Blue..Deepest Blue,
majd Fekete..
Szállok villámló
fellegekben.
Sirályok!
Ne bántsatok!
Én a Galamb vagyok!
..A Sas színeiben..
/ sokk! /
a Világban mindenütt
otthon vannak.
Nincs Hazájuk,
nincs házuk, kertjük,
/ benne kis kék viráguk../
csak lakókocsijuk van,
amit ma ide,
holnap oda tolnak..
Minek Haza annak,
aki a globálisat hiszi?!
S hiszi,
hite a Világot
majd előbbre viszi..
De kérem!
Nem lehetne most már
kicsit
lassítani!?
Túl gyorsan viszitek,
ti " Globális Vizek"
a Világot előre!
Eljön hamar így
a vége!
A Víz, a Szent,
mivé lett?
Míg álmodom,
nagy vizeket látok,
part sehol..
Pedig nemrég még voltak..
Voltak kikötők, partok,
Országok, Hazák, Népek..
Most van csak
a Víz, a Víz,
s árad parttalanul..
Kis Hazám!
Ma hol lehetsz?
Még meglehetsz?
Szállva viharos
tengerek felett,
szél fújja át szívemet:
Kereslek!
Sirályok szállnak
most velem,
vijjogás tölti be Egem..
Sirályok szárnya hófehér,
én meg csak szürkülök,
mint a Tenger, a Mély..
Leszek hófehérből
Blue..Deepest Blue,
majd Fekete..
Szállok villámló
fellegekben.
Sirályok!
Ne bántsatok!
Én a Galamb vagyok!
..A Sas színeiben..
Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj!
2020-04-15 09:11:52
Ez a régi versem egyre aktuálisabb !! nagy vizeket látok,
part sehol..
Pedig nemrég még voltak..
Voltak kikötők, partok,
Országok, Hazák, Népek..
..a végét kicsit javítottam :
Sirályok!
Ne bántsatok!
Olajágat hozok!
...a Sas színeiben
én a Galamb vagyok!
2012-03-10 20:22:45
Köszönöm kedves Miklós, ígérem, tanulmányozni fogom említett műveidet , a világot megváltani nem, gyógyítani sem, de kicsit érteni szeretném ! :)
2012-03-10 09:36:08
Kedves Bigiblue! Furán alakul véleménycserénk. Talán azokat a tüneteket illetően gondolod, hogy eltér a véleményünk, melyeket az alábbiakban említesz? Írásaimból világosan kiveheted: egyáltalán NEM!
Véleménykülönbségünk nem a tünetekben gyökeredzik, hanem a tünetek okában, okaiban: a BETEGSÉGBEN (betegségekben)! Nem akarlak azonban fárasztani a válaszokkal, mert ezek a válaszok, úgy érzem, elsősorban Neked fontosak, ha az igazságot keresed. Néhány - manapság, nem véletlenül, ritkán említett - kulcsszót azonban ideírok, amelyek az általad leírt tüneteknél megkönnyíthetik a további gondolkozást: kapitalizmus, imperializmus, keresztény-nemzeti kurzus.
Tudod, talán úgy vagy a globalizmussal is, mint én egyes technikai jellegű kellemetlenségeimmel, bosszúságaimmal (ld. egyik öngúnyt is tartalmazó humoros írásom a porszívóról, csak azért említem, hogy jobban érthető legyen az, amit említek). Bűnbakot keres az ember, még akkor is, ha tudja: NEM az igazi ok, amire hivatkozik. A JELENLEGI globalizmus TARTALMÁVAL, amit elítélsz (bár abban is találhatóak hasznos elemek), egyetértek Veled.
Ám, mint előzőleg írtam, tovább kell menni az úton, mert nem maga a globalizmus az ok, hanem MEGVALÓSULÁSÁNAK OKA. Utóbbira - a globalizmus mai tartalmának a Tiédhez hasonló elítélése mellett - némileg, egy-egy félmondatban, versem is utal: TŰNŐDÉS A GLOBÁLIS VILÁGRÓL.
Ha további problémáid vannak bármivel, amit leírtam (most), és amit bárhol is írtam, készséggel állok rendelkezésedre, akár magán üzenetváltásban is. Mégis, ha nem haragszol, úgy gondolom: HA (!) az igazságot keresed (korunkban az igazságot keresőre, pláne megtalálójára váró nagy veszélyekkel együtt), talán most jobb volna, ha inkább, elhúzódó válaszaink helyett, gondolkoznál mindarról, amit megemlítettem.
SEMMIRŐL SEM akarlak meggyőzni (ami nem szép tőlem, de ez az igazság)!
Ám, ha egyszer észrevételeztem valamit, akkor kötelességem azt kifejteni, - amennyiben kívánják.
Szeretettel üdvözöl: Miklós
2012-03-09 22:59:47
Kedves Miklós ! Természetesen semmivel sem bántottál meg ! Az, hogy frusztrált lettem a válaszodtól, még nem azt jelenti, hogy Rád haragszom ! Én a mai világ-politikára haragszom ! És ebben egyet kell értened velem ! Ha jó irányba mennének a dolgok, nem kellene Iránnak attól félnie, hogy az USA vagy Izrael lerohanja..ha jó irányban mennének a dolgok, nem lett volna " arab tavasz " , és ma nem gyilkolnák le Szíriában a férfiakat, 14 évesektől kezdve..Én attól tartok, hogy mivel kis hazámban sem jól mennek a dolgok, nálunk is vérontás lesz..mert örökké nem tűrhet el mindent a nép, a lakosság ! Ha te ezt nem látod, akkor nem jársz nyitott szemmel, és a híreket sem hallgatod..Kedves Miklós ! Ha szép hazánkban jól mennének a dolgok, akkor ma itt egy tejjel-mézzel folyó Kánaánnak kellene lennie ! És nem hiszem , hogy mi, magyarok tehetünk róla, hogy éhezünk, fázunk, hajléktalanokká válunk !
Igen, van politikai töltete minden művemnek..még a hóvirágszedő nénikék is azért szerepelnek a nőnapi versemben, mert egy BAROMSÁG a hóvirágszedés büntetése..virágkertész az egyik szakmám, tudom, mi történik a kis hóvirággal, ha soha nem szedik le a virágját : elsatnyul, egyre kisebb hagymákat tud fejleszteni..de akik ezt a rendeletet hozták, ugyanolyan barmok, mint akik most a dohányzási szabályok megsértéséért milliós büntetéseket helyeznek kilátásba..ezt pl. a globalizáció bűnének tartom, és igenis utálom azokat, akik az egész világot ezzel terrorizálják !
Sajnos nem tudok most több időt szánni a válaszra, de megnyugtatlak : ha nem is válaszolok pontról pontra a te felvetéseidre, azért elolvastam azokat, és nem értek egyet veled sok mindenben.
HARAG-ról azonban szó sincs ! Sőt, megköszönöm , hogy időt szántál rám, és versemre !
Én továbbra is hű olvasód leszek, te pedig fogadd el véleményemet : ízlések és pofonok tényleg különbözőek !:)
2012-03-09 09:13:42
Kedves Bigiblue!Versedről azt írtam: formai szempontból jó. Nem céloztam olyasmire: törölnöd kellene. Ilyen butaság nem is jutott eszembe.
Ám változatlanul fenntartom azt, amit Neked eddig írtam. A költészetet társadalmi, politikai, társadalompolitikai kérdésektől, sőt, sok más területétől az életnek, nem lehet elszakítania annak, aki a költészet múltbeli értékeit tiszteli, és követni akarja. A költőnek ismernie, tanulmányoznia kell a társadalom állapotát, folyamatait, mozgását.
Aki nem így gondolkozik, az, lehet, sokszor jó szándékú (máskor csak annak látszik), - de akkor sem cselekszik helyesen. Mások meg így vélekednek, de jól láthatóan olyan önös érdekeket követnek, amelyek ártanak az országnak (ha az ország alatt nem a lakosság kis rétegét, néhány érdekcsoportját értjük).
Most az a kérdés: EZT utasítod el? Ha igen, a költészeted nagyon beszűkül. Persze, írhatsz madarakról, esetleg felszínesen szegény-gazdag ellentétről is, tavakról, erdőkről, hegyekről.. Ám csak a felszínen maradsz, még akkor is, ha egy erdőről írsz. Ahhoz, hogy egy erdőt magasabb szinten megérthess, nem csupán a természet fizikai állapotát, leírását kell ismerned, hanem sok minden mást is, például a Téged körülvevő lelki, társadalmi környezetet is.
No és valójában Te ?politikamentesen? írsz? Hát nézd meg a saját verseid! Sok szép van közöttük (talán mindegyik az), de majdnem mindegyikben van üzenet a társadalomnak is. Nem tagadom: sokszor homályos üzenet, amiből nem derül ki, hogy kiket hibáztatsz például az ország (a világ) kedvezőtlen jelenségeiért, mit ítélsz el, miért, és mit dicsőítesz, miért? Ez bölcs óvatosságnak tűnik ugyan sokak szemében, de az én erkölcsi megítélésem merőben más.
Ilyen versed a fenti is. Ha azt írom Neked: a világ bajaiért nem önmagában a globalizáció a felelős, nem először inkább gondolkoznod kellene: igaz-e az, amit írtam? Ha azt írom Neked, hogy kicsit közelítsd meg a kérdésre a választ: kik bántják Magyarországot, és miért, - nem inkább azt kellene megfontolnod, hogy igazam van-e ebben, vagy nem? Ha azt írom Neked, hogy - szerintem - hasznos volna a múltra értőbb szemmel tekintened, akkor erre ilyen választ kell írnod nekem, mint amilyent lentebb írtál? A múlt hány nagy írója, költője segíthetne Neked abban, hogy ne csak szenvedően átéld, de jobban megértsd a mostani magyar valóságot! Nem vagy - szerintem - magyarkodó, ez alól felmentelek, de, mint írtad, olykor egyesek annak tartanak, és nem ártana utánanézned e félreértés okának.
Továbbá: ha válasz hozzászólást írsz valakinek, akkor idézd az illető konkrét mondatát, mondatait idézve, és tedd hozzá, hogy miért nem értesz vele egyet. Akkor az illető érdemben tud válaszolni. Én úgy gondolom: semmivel sem bántottalak meg, éppen ellenkezőleg: az udvarias formában kifejezett őszinte vélemény a megtisztelő arra nézve is, akinek valamilyen kijelentésével nem értenek egyet (vagy homályosnak tartják).
Szeretettel üdvözöl: Miklós
2012-03-08 21:40:44
Köszönöm kedves Strawi ! Hasonló, nagyon is hasonló tehát a sorsunk..mi családi összefogással tudunk még talpon lenni. Küzdünk. Szívből kívánom, hogy legyen jobb, legalább egy kicsivel jobb és könnyebb mindannyiunknak ! :)
2012-03-08 21:30:00
A helyzet, hogy nincs más választás. Magyar földön élni jelen pillanatban sokkal nehezebb talán mint valaha volt. Környezetemben is rengeteg ember volt kénytelen feladni mindenét amiatt ami itt folyik. Rengetegen mentek tönkre, vesztették el mindenüket, de ne is menjünk messzire, nekem is le kellett mondanom nagyon-nagyon sok mindenről, hogy legalább azt az élet színvonalat meg tudjam tartani ahol most vagyok. Hajdanán 16 embernek adtam munkát, ma egynek sem tudok már. 12 munkahelyet üzemeltettem több megyében, ma egy sincs meg. Nehéz ezekről a dolgokról beszélni és még nehezebb a emberekkel eltöltött évek után visszaemlékezni a jó és hasznos szép dolgokra, amik mára már olyan távoliak mintha igazak sem lettek volna soha.Ma amit vezetőink megtesznek és meg is tehetnek sajnos, túl megy minden határon, és nem látni a kizsákmányolás végét, egyre több és több kell és ezzel "egyre több és több veszik el". Gyakran kérdezem meg magamtól is, hova tovább? Mit lehet még? Magyarnak lenni már lassan csak lélekben lehet, élni úgy reményvesztett gondolat csupán.
2012-03-08 21:15:35
Kedves Strawi ! Óriási félreértés, ha azt hiszed, hogy az őszinte kritika miatt akartam törölni ! Csupán a politikai tartalom miatt ! Tényleg nem kellene művészeti oldalakon is ilyen vizekre evezni..hogy stílszerű legyek.. :) hiszen a csapból is politika folyik..sajnos, beárnyékolva mindennapjainkat. Legtöbb versem hazafias, a hazáért aggódó..ezt sokan magyarkodásnak vélik, pedig csupán arról van szó, hogy három gyermekemet és öt szép kis unokámat itthon, Magyarországon szeretném boldogulni látni ! Rengeteg barátom , vagy az ő gyermekeik már kénytelenek voltak elhagyni az országot, munkát, megélhetést keresve, és úgy tűnik, ez a folyamat megállíthatatlan..én így, ilyen versekben mondom el, hogy ez mennyire fáj nekem ! Köszönöm szépen , hogy elmondtad , mit gondolsz , így én is tehettem egy kis vallomást ! :)
2012-03-08 19:44:00
Az írás remek. Azzal viszont nem értek egyet, hogy ha valaki elmondja őszinte véleményét egy feltöltött alkotással kapcsolatban, ami nem minden esetben pozitív, törölni kell azt, hisz ez nem lehet válasz, se megtorlás. A kis közösségünket viszont megfosztjuk az ilyen és ehhez hasonló alkotásoktól.A vitás helyzeteket lehet kezni, és kell is. Amúgy meg engem is kedveljetk már ;)
2012-03-07 13:44:22
Kedves Bigiblue! Megelégszem Tőled ennyivel. Ám azzal a megjegyzéssel: ha valaki olyan véleményt mond Neked, amiből egyből láthatod, hogy mennyire hasonlóképpen vélekedtek a magyar történelem klasszikus írói, költői, legalábbis többnyire (tehát nem egy olyan jelentéktelen kis pontocska, mint én), - akkor ez miért vált ki belőled dühöt, agressziót? Nem inkább a gondolkozás volna célszerűbb?!
Amíg nem gondolkozol el ezen, addig talán nem siettetném, sürgetném válaszod. Hamar munka ritkán jó, tartja a közmondás, ám elsietett ítélet, vélekedés százszor, ezerszer rosszabb.
Annak viszont örülök, hogy Elek még jobban kedvel Téged. Ez megerősít eddigi véleményemben, miközben én is kedvelem Eleket, de nem feltétlenül azért, amiért Ő Téged. No ez csak tréfás célzás, Elek érti, ha Te, az előzmények ismerete hiányában, nem is.
Szeretettel üdvözöl: Miklós
2012-03-07 13:22:33
Kedves Miklós ! Nem felizgattál, hanem dühöt váltottál ki belőlem. Agressziót, úgy is mondhatnám. Az elmúlt 22 évben mindentől megfosztottak, ami az azt megelőző 22 év szorgos munkájának gyümölcse volt. Pontosan azokkal a módszerekkel, amikkel kifosztották gyönyörű Magyarországomat ! ..a rablókat sosem érték utol.. :( Ha lesz időm, válaszolok pontról pontra . Addig elégedj meg ennyivel.
..a Tiborcok személyes ismerőseim..
2012-03-07 12:59:55
Kedves Elek ! Eddig is kedveltelek. Mától jobban. ..törölni akartam ezt a versemet, de Te lebeszéltél. KÖSZÖNÖM. :))
2012-03-07 11:45:05
Szia Bigiblue!Ne légy dühös L.M. hozzá szólásáért. Nem is tudják a magasan képzett értelmiségi réteg tagjai micsoda bűnöket követnek, követtek el nemzetük ellen, az agymosottságuk miatt.Ebből pedig egyenesen következik, hogy el sem tudják képzelni, hogy esetleg nincs igazuk, hogy tévedhetnek.
Az (írás) mennyisége és formájával szemben, nekem a tartalom sokkal lényegesebb. én továbbra is olvaslak:))
2012-03-07 11:38:37
Kedves Bigiblue! Röviden:
1. Nem köszönetért írom meg a véleményem, senki sem számíthat köszönetre, ha az igazságot írja, de ha csak a köszönöm marad el, azzal még relatíve jól jár.
2. Keresd meg az interneten a globalizmus meghatározását, látni fogod, hogy a globalizmus egyrészt tovább fejlődik majd, másrészt pedig TARTALMÁTÓL (amit érdekek határoznak meg elsősorban) függ, hogy milyen, például a társadalomra is szükség van, a szervezett formára, DE tartalmát meg kell vizsgálni (milyen társadalmi rend?).
3. Magyarországot gyalázzák? (Mire gondolsz konkréten, mi az, amit elutasítasz, mint igazságtalan vádat? Enélkül olvasód bármire gondolhat, amire csak akar.).
4. A világ (és Magyarország is!!) jelenlegi formájában, állapotában, megnyilvánulásaiban számomra sem rokonszenves (de Neked EZ a Magyarország ma az, csak a világot utálod?!).
5. Azt soha nem tudhatod, hogy milyen tapasztalatokkal, ismeretekkel rendelkezik a világról, így a Tiborc-panaszokról, az, akit nem ismersz személyesen jól, de ha valóban elgondolkoznál írásaimon, talán nem gondolnál olyasmit, aminek nincs kellő alapja.
6. HA valamit hozzászólásomban kifogásolsz, akkor konkréten idézd, és írd meg: mit kifogásolsz, és miért!
7. Én megköszönöm rövidke véleményed, de - tréfásan hozzáteszem - ha az igazságot akarod megközelíteni, megtalálni, akkor sokkal bővebb gondolkodás szükséges.
Ha azonban annyira felizgat, ha valaki elgondolkodik verseiden, akkor, bár ezeket továbbra is olvasni fogom, mert érdekesek, találó hasonlatokkal, jelképekkel, - egy árva mukkot sem mondok (írok) rájuk!
Szeretettel üdvözöl: Miklós
2012-03-06 21:01:12
Kedves Miklós ! UTÁLOM A GLOBALIZMUST : ha ezt a mocsok világot hozta, ami most van..hazudik mindenki..utolsó csepp nálam a MALÉV..mond ez neked valamit ?! ..mocskos, aljas, hazug ez a világ..UTÁLOM AZ EGÉSZ VILÁGOT ! Téged is, ha nem mered kimondani, hogy Hazámat folyamatosan gyalázzák ! Környezetemben dolgos, tisztességes emberek a kötelet keresik..vagy a mérget..vagy a tizenegyedik emeletet..jó lenne, ha elvegyülnél a hétköznapi emberek között..meghallgatnád az újkori Tiborcok panaszát..talán akkor te is más véleménnyel lennél a globalizációról..Lerombolták az összes gyárunkat..idehozták a multik gyárait, akiknél rabszolgamódra, éhbérért dolgozhattak fiaink..és most mégis, ezerszámra kilökik őket az utcára, / Nokia / mert Ázsiában még kevesebbért fogják nekik az okostelefonokba rakosgatni a vackokat....Nem is köszönöm meg bőbeszédű véleményedet, nem győztél meg, mert évtizedeket éltem egy boldog, szabad országban, amikor még volt jövő, de ma nincs..:(
2012-03-06 17:24:31
Kedves Bigiblue! Versed - művészi szempontból, megformálását tekintve, jó, - de ez csak akkor elegendő, ha hegyekről, völgyekről, erdőkről, mezőkről, fellegekről írsz, vagy más természeti képekről.Az igazán hazafi (röviden: a hazafi) egyúttal kozmopolita is. Magyarország sohasem volt az, aminek a nacionalizmus mutatta (és aminek a hatásvadászat, szépnek - erkölcsileg - korántsem nevezhető törekvések ma is bemutatják). Éppen ellenkezőleg: Magyarország történelmében sokszor rászorult volna arra, hogy a világ műveltebb, előrehaladottabb felére hallgasson (még ha utóbbi is erős kritikára szorult). Ez nem jelenti azt, hogy a világ semmit sem tanult Magyarországtól, Magyarország semmiben sem mutatott példát, de a szomorú valóságot sok klasszikus műben megtalálod a múltra vonatkozóan, többek között Ady Endre műveiben is. Ám még Kölcsey Himnusza is távol van attól a hamis képtől, amit a mai hordószónokok hirdetnek, - azért, mert a Himnusz is igazi költemény (mint ezt más írásomban tréfás-komolyan kifejtettem, az interneten megtalálod, ha akarod).
A globalizmust illetően sem érzem versedből, hogy elgondolkoztál volna erről a fogalomról, és a mindennapos tapasztalatokról. A kapitalizmus lényege a profitért való harc, küzdelem, és a globális világ színtere ennek a küzdelemnek. A globalizmus ugyan e társadalmi rend lényegéből fakadóan sok szenvedést hoz a tömegeknek, de bizonyos előnyei is érezhetőek a népek közötti kapcsolatok bővülésével, most is. Ám egy továbbmenő fejlődés során a globalizmus más tartalommal is telítődhet valamikor. Távolról sem maga a globalizmus a baj, az inkább nagy előny lenne a népeknek, hanem annak helytelen (de jelenleg nem kiküszöbölhető) megvalósulása.
Ezt a kis Magyarországot nem kell dédelgetni, a magyarokat nem kell elfogultan dicsérgetni (utalok Magyar-hit c. versemre, hogy könnyebben megértsd, amit írok, mert ezek sokkal bonyolultabb dolgok, mint - szerintem - gondolod). Nem szolgáltak rá arra, de meg hihetetlenül káros is, ha valaki ilyen hamis tükörképet mutat nekik (nem állítom, hogy Te ezt teszed, csak a teljesség kedvéért írom ide). Röviden: a Föld NEM Isten kalapja, mint Petőfi írta egyik versében, és szép hazánk NEM bokréta rajta. Nem is volt az, sohasem, Petőfi idejében sem.
Magyarország ennél sokkal jobb lehetne (elvileg), mint amilyen jelenlegi, visszataszító állapotában, - igaz, EBBEN a világban jó nem lehetne akkor sem. Ám a jelenleginél jobb állapotok uralkodhatnának Magyarországon, a válság ellenére gazdaságilag is, de erkölcsileg is, eszmeileg is, - ha vezetői (mindenkori vezetői!) abbahagynák ezt a primitív hazudozást, ezt a kétszínűséget, álszenteskedést, parasztvakítást, illetve megalkuvó, sunyi hallgatást erről-arról. Természetesen az ország egyelőre nem fog jobb helyzetbe kerülni (kivéve azt az esetet, ha a nemzetközi gazdasági válság megszűnik), mert az utóbbi - becsületes ember (nevezd, ha akarod, hazafinak) által nem kedvelt dolgok, jelenségek, folyamatok mögött olyan csoportérdekek állnak, amelyek az ország érdekével sokban ellentétesek (még ha erkölcsi Édent nem is lehet megteremteni egy tőkés társadalmi rendben).
Üdvözöl: Miklós