Feltöltve: 2007-06-06 14:56:28
Megtekintve: 6124
Beszélgetés a tanteremben
A hiba gyakran a gondolkodásmódban rejlik.
A gondolat erejérôl már hallottunk. De hogyan megtanulni gondolkodni?
- Hát kell azt megtanulni, hiszen megy az magától is.
- Nálam is igy van, hiszen gondolkodó emberré születtem.
- Ha nemértek valamit akkor a te dolgod megmagyarázni hogy értsem.
Ezt mondják a tanulók. A tanár erre...
- Magyaráztam eddig is de nem értettétek meg. Most pedig másra fogom helyezni a hangsúlyt. Azt fogom segíteni hogy ti is gondolkodjatok hogy igazán megértsétek a dolgot.
A tanulók
- Na erre kíváncsi vagyok hisz tudok amit tudok.
- Személyi dolog az, hogy ki hogyan gondolkodik, nem?
- Megértem majd ha megjön az eszem. Az fejlôdés dolga.
A tanár mondja
- A napenergia kihasználása azon is múlik hogy hogyan gondolkodunk. Ha rosszul teszük akkor nem használjuk ki jól a napenergiát és jól ha jól gondolkodunk akkor igen. A gondolkodás nem egy természeti adottság csupán. Aki nem ért valamit az nincs predesztinálva hogy ne is értse, vagy mintha egy szerencse dolga volna az.
Nem igaz ha buta valaki akkor buta is marad mindég. Ha megtanul gondolkodni akkor kimászhat a körülményeibôl. A gondolkodási képesség befolyásolható. Erre szeretnélek buzdítáni.
A tanulók
- Hát, én úgy tanultam, hogy az öröklés és a környezet a meghatározó. Ekkor mit tehetek?
- Egyfajta normalis szóródásról van szó a tulajdonságok tekintetében is mint a természetben.
- Testileg is külömbözôek vagyunk , hát hiba volna ez?
A tanár...
- Talán túl nagy jelentôséget tulajdonítottunk ezelött ezeknek a faktoroknak. Azt hittük hogy természeti okai vannak a szóródásnak vagy egyszeûen túlbecsültüt öket. A kövekezökre nem gondoltunk annyira amennyire kelett volna.
A gondolkodás módja nagyon külömbözô a szocialis és a kulturális háttér hatására is. Ezt bizonyitja a következö világos tény ha akarjátok.
Óriási jelentôsége van pl annak hogy megtanultunk írni és olvasni stb. Az iskolarenszer/iskolakötelezettég egy scociálisan mûködô kultúra eredménye. Mi lenne ha nemvolna iskola és pedagógus? Eltudjátok képzelni?
A tanulók
- Hát akkor vadásznák mint egy ôsember.
- Akkor nemtudnám kifejezni azt amit akarok. Ò jaj, sokmindent nemtudnék.
- Nem volna jó azt hiszem. Nemszeretnék egy olyan társadalomban élni.
A tanító
- Nem probléma, mert akkor társadalom semis tudna létezni. A tarsadalom is egy szociális környezet és a kultúra müve. Tehát ennek alapján eljutottunk eddig, de ha tovább akarunk menni pl a napenergia kihasználása terén akkor tovább kell gondolkodni. Fel kell újulni a gondolkodásban is. Ha megtanulunk gondolkodni akkor megértjük ennek jelentôségét.
A gondolat erejérôl már hallottunk. De hogyan megtanulni gondolkodni?
- Hát kell azt megtanulni, hiszen megy az magától is.
- Nálam is igy van, hiszen gondolkodó emberré születtem.
- Ha nemértek valamit akkor a te dolgod megmagyarázni hogy értsem.
Ezt mondják a tanulók. A tanár erre...
- Magyaráztam eddig is de nem értettétek meg. Most pedig másra fogom helyezni a hangsúlyt. Azt fogom segíteni hogy ti is gondolkodjatok hogy igazán megértsétek a dolgot.
A tanulók
- Na erre kíváncsi vagyok hisz tudok amit tudok.
- Személyi dolog az, hogy ki hogyan gondolkodik, nem?
- Megértem majd ha megjön az eszem. Az fejlôdés dolga.
A tanár mondja
- A napenergia kihasználása azon is múlik hogy hogyan gondolkodunk. Ha rosszul teszük akkor nem használjuk ki jól a napenergiát és jól ha jól gondolkodunk akkor igen. A gondolkodás nem egy természeti adottság csupán. Aki nem ért valamit az nincs predesztinálva hogy ne is értse, vagy mintha egy szerencse dolga volna az.
Nem igaz ha buta valaki akkor buta is marad mindég. Ha megtanul gondolkodni akkor kimászhat a körülményeibôl. A gondolkodási képesség befolyásolható. Erre szeretnélek buzdítáni.
A tanulók
- Hát, én úgy tanultam, hogy az öröklés és a környezet a meghatározó. Ekkor mit tehetek?
- Egyfajta normalis szóródásról van szó a tulajdonságok tekintetében is mint a természetben.
- Testileg is külömbözôek vagyunk , hát hiba volna ez?
A tanár...
- Talán túl nagy jelentôséget tulajdonítottunk ezelött ezeknek a faktoroknak. Azt hittük hogy természeti okai vannak a szóródásnak vagy egyszeûen túlbecsültüt öket. A kövekezökre nem gondoltunk annyira amennyire kelett volna.
A gondolkodás módja nagyon külömbözô a szocialis és a kulturális háttér hatására is. Ezt bizonyitja a következö világos tény ha akarjátok.
Óriási jelentôsége van pl annak hogy megtanultunk írni és olvasni stb. Az iskolarenszer/iskolakötelezettég egy scociálisan mûködô kultúra eredménye. Mi lenne ha nemvolna iskola és pedagógus? Eltudjátok képzelni?
A tanulók
- Hát akkor vadásznák mint egy ôsember.
- Akkor nemtudnám kifejezni azt amit akarok. Ò jaj, sokmindent nemtudnék.
- Nem volna jó azt hiszem. Nemszeretnék egy olyan társadalomban élni.
A tanító
- Nem probléma, mert akkor társadalom semis tudna létezni. A tarsadalom is egy szociális környezet és a kultúra müve. Tehát ennek alapján eljutottunk eddig, de ha tovább akarunk menni pl a napenergia kihasználása terén akkor tovább kell gondolkodni. Fel kell újulni a gondolkodásban is. Ha megtanulunk gondolkodni akkor megértjük ennek jelentôségét.
Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj!